Het schoonmaakbedrijf Sappé Verfrissend, neemt mijn boek in ontvangst, het schoonmaakbedrijf waar ik een aantal jaren heb gewerkt. De jaren dat ik ook startte met het schrijven van het boek, de jaren dat mijn werkgever begreep wat er bij mij en mijn gezin aan de hand was, de jaren dat ik ondanks beslag op mijn loon tóch ben blijven werken omdat ik op mijn werk de energie kon vergaren om door te zetten, dit kwam omdat mijn werkgever een luisterend oor bood en ik hierdoor over de situatie durfde te praten.

Moeilijk? voor sommige werkgevers een lastig onderwerp geld. Hoe signaleer je dat iemand stress over zijn geld heeft? Hoe maak je zoān gevoelig onderwerp bespreekbaar? En hoe kun je de werknemer Ć©cht helpen.
Voor veel werknemers is gebrek aan geld het gevoel van schaamte, onkunde en falen waardoor je er liever niet over praat en helemaal niet met je werkgever, stel dat hij anders naar je gaat kijken?ā¦..dit kĆ”n Ć©cht anders.
Hóe? door je veilig te kunnen voelen in je werkomgeving. Dat er niet geoordeeld wordt ,naar je geluisterd wordt, er begrip is en de juiste doorverwijzingen gegeven kan worden naar de juiste hulp om zoals ik altijd zeg: āde benen weer onder je gat te krijgen. ā¦ā¦.ik ben dan ook trots op recensie die zij schrijven:
Het boek āDe Geldreisā! Een aanrader voor werknemers met geldzorgen..
Oud collega/werkneemster Hilma schrijft een boek over geldstress. Wat is geldstress?
Hoe ontstaat het? Wat doet het met je en āhoeā zorg je dat werknemers van hun āgeldstressā afkomen. Om zo weer zorgelozer naar hun werk te kunnen komen.
Met dit boek hopen we binnen onze organisatie te kunnen laten zien dat een gevoelig thema als geld besproken kan worden en geldzorgen opgelost kunnen worden. Wij helpen onze werknemers met de handvatten uit dit boek.
Samen met hen ben ik er dan ook van overtuigd dat het boek een verhelderende blik op geld biedt. Wanneer geld een tĆ© grote rol gaat spelen in het werkleven dan ondervinden werknemers hiervan stress. Deze stress is moeilijk zichtbaar te krijgen voor de werkgever om de werknemer hierin te kunnen ondersteunen. Toch kan het en kun je doormiddel van het āandere gesprekā een veilige en open werkvloer creĆ«renā¦..